top of page

Golden Turtle for ChefsTM

Brandbrochure

2023

Golden Turtle for Chefs, het eigen merk van Heuschen & Schrouff dat zich sinds 2011 bekend staat om zijn breed assortiment producten zoals sauzen, marinades en diepvriesgroenten, is populair in heel Europa en streeft ernaar om chefs te voorzien van de essentiële ingrediënten voor Aziatische fusion gerechten.

Het foodservice team van Heuschen & Schrouff benaderde mij met de vraag of ik de nieuwe brandbrochure voor Golden Turtle for Chefs wilde vormgeven. Ik ben zelf een groot fan van hun ‘all-natural’ belofte en de leadership rol die ze spelen in het aanbieden van Aziatische gemaksproducten. Geïnspireerd door hun missie, namen we de tijd om zowel een moodboard op te stellen als strategisch naar het merk te kijken, dat over de jaren een wat stoffig imago had gekregen. Het was hoog tijd om het merk een moderne update te geven.

Een vernieuwend element in de branding werd de prominente terugkeer van de schildpad, het symbool dat in de loop der jaren naar de achtergrond was verdwenen, maar oorspronkelijk centraal stond in de missie en visie van het merk. In het nieuwe designconcept hebben we aspecten van de schildpad benadrukt, zoals kleurgebruik, patronen en iconische elementen, wat resulteerde in een deels chique maar ook frisse look die wereldwijd chefs moet aanspreken, inclusief de jongere generatie.

De slogan ‘Passion for Asian Fusion’ benadrukt de evolutie van Golden Turtle for Chefs van een authentiek naar een fusion merk dat door koks wereldwijd wordt gebruikt, niet alleen in de traditioneel Aziatische keuken.

Het ontwerpen van de brochure was een race tegen de klok vanwege de strakke deadline; deze moest meertalig opgemaakt en gedrukt zijn voor de Anuga voedingsmiddelenbeurs in Keulen. Met succes hebben we de deadline gehaald en kon het foodservice team tijdens de Anuga pronken met hun nieuwe brandbrochure. Dit succes heeft de marketingafdeling van Heuschen & Schrouff aangemoedigd om de vernieuwde branding verder uit te rollen naar andere marketingmaterialen, inclusief een nieuw standdesign voor beurzen.

Ik ben ontzettend dankbaar voor het vertrouwen van het foodservice team en Heuschen & Schrouff en trots op de positieve ontvangst van de nieuwe stijl.

bottom of page