Ayuko
POS materialen
2023
Het Japanse merk Ayuko produceert essentiële Japanse levensmiddelen zoals miso, rijstazijn, en sojasaus, richt zich op zowel professionele chefs als thuiskoks die streven naar de authentieke smaak van Japan. Dit exclusieve merk, geïmporteerd en gedistribueerd door Heuschen & Schrouff door heel Europa, stond centraal in een groter project waarbij ik ook voor acht verschillende merken point of sale materialen mocht ontwerpen.
Gezien de omvang van het project, koos de tussenpersoon Heuschen & Schrouff ervoor dit extern uit te besteden in plaats van het intern door de marketingafdeling te laten afhandelen. Mijn contactpersoon was een van de twee productmanagers, die speciaal voor Ayuko meer aandacht wilde vanwege de premium kwaliteit van de producten. Tot dan toe had Ayuko geen eigen branding, wat ik als eerste mocht ontwikkelen. Na een klein moodboard dat ik van de productmanager ontving, breidde ik deze uit met aanvullende beelden, kleuren, en lettertypes die beter aansloten bij het luxueuze karakter van Ayuko.
Na goedkeuring ontwierp ik vijf point-of-sale materialen voor Ayuko: een productfolder, twee posters, een wobbler en een diepvriessticker. Deze materialen vormen een fijne basis voor de marketing en helpen de producten van Ayuko op te vallen in het schap door hun chique, donkere uitstraling.
Het hele POS-project was een fantastische uitdaging en de samenwerking met Heuschen & Schrouff was, zoals altijd, bijzonder prettig. Dit project heeft niet alleen bijgedragen aan een sterkere marktpositie van Ayuko maar gaf mij ook meer inzichten in de Japanse keuken.