

B2B food is verandert.
Zijn jullie er klaar voor?
80% van de B2B-beslissers bestaat nu uit Millenials en GenZ. Het aankoopproces doet deze doelgroep in het dark web. Dit zijn geen meetbare leads, ze zijn onzichtbaar. Ze onderzoeken online álles wat ze kunnen vinden. Ze googelen je. Stalken je LinkedIn. Ze lezen, voelen en vergelijken, zonder dat je het doorhebt.
60% van het aankoopproces (shortlist maken) hebben ze al doorlopen vóórdat ze contact opnemen. Dus de vraag is niet OF je zichtbaar moet zijn, maar HOE je opvalt. Hoe zorg je dat jouw foodmerk eerder gevonden wordt, blijft hangen, en op die shortlist komt?
Kom op die felbegeerde shortlist.
B2B-beslissers willen zelf ontdekken, filteren en kiezen. En dat doen ze op hun eigen voorwaarden. Ze googelen je. Stalken je LinkedIn. Ze lezen, voelen en vergelijken, zonder dat je het doorhebt.
Jouw content moet dus meer doen dan informeren. Het moet opvallen, boeien, vertrouwen wekken en uitnodigen tot actie.
En dat doe je niet met "Hey ChatGPT, maak voor mij een LinkedIn post over de eiwittransitie".
De Content Foodie helpt je om de spotlights op de menselijke plek te zetten: op jullie verhaal, jullie expertise en jullie visie.
Zodat jullie 52 weken per jaar zichtbaar zijn met unieke content. Strategisch slim, creatief sterk, menselijk én onderscheidend. DE ingrediënten voor een mooi plekje op die shortlist!

De Content Foodie werkt samen met een netwerk van B2B food marketingprofessionals.
Denk aan gespecialiseerde foodmarketeers, copywriters, designers en (food)fotografen die hun sporen hebben verdiend bij o.a. grote foodmerken, leveranciers en productiebedrijven.
Samen voor de toekomst van food.
Britt Venbrucx is het gezicht achter de Content Foodie.
Haar reis in de foodwereld begon 20 jaar geleden bij een chocoladefabriek - en sindsdien is ze er niet meer weg te slaan. Met jaren ervaring in design, marketing en communicatie voor (food)bedrijven weet ze wat er achter de schermen speelt en hoe belangrijk communicatie is.
Ze is hoopvol over de toekomst van food en ziet het als missie om samen met foodbedrijven die toekomst positief vorm te geven. Door merken zichtbaar te maken, verhalen te delen die anderen inspireren en uitnodigen tot samenwerking.
"Want samenwerken is het krachtigste wat we kunnen doen voor een gezonde foodtoekomst."

Deze foodbedrijven gingen je voor


“Wij zijn ontzettend blij met de samenwerking met Britt. Haar open communicatie, snelle adoptie van de huisstijl en creatieve ideeën hebben onze verwachtingen overtroffen. Ze is niet alleen een getalenteerde designer, maar ook een waardevolle partner in het realiseren van onze visie.”

Milly S.
Productmanager

“In de samenwerking met Britt heb ik aan een paar woorden genoeg, of het nu gaat om een verpakkingsdesign, complete branding of fotografie. Britt is een professional en een echte topper!”

Myrthe Thewissen-Bleijlevens
Foodmarketeer @ Myrthe Marketeert

"Britt heeft onze business fotoshoot naar een hoger niveau getild met haar professionele aanpak en talent om de unieke sfeer van ons team vast te leggen. Haar grondige voorbereiding en natuurlijke begeleiding creëerden een ontspannen sfeer tijdens de sessie. De foto's stralen niet alleen professionaliteit uit, maar vangen ook de identiteit van ons bedrijf treffend."

Yasmine Elmensdorp
Salesmanager @ The Funny Food Factory

Dus plant dat contentzaadje!
Sterke merken groeien niet van de ene op de andere dag. Ze groeien omdat er iemand is die zaait en structureel water geeft. Niet pas als je "wat te melden hebt". En niet pas als je "tijd over" hebt.
Ik help je élke week zichtbaar te zijn met strategische en unieke content. Kom uit die B2B-AI-slop en óp die felbegeerde shortlist!
Benieuwd hoe we dat aanpakken voor jouw foodmerk?
Wat heeft jouw foodbedrijf nodig?
De makkelijkste manier voor MKB foodbedrijven om, 52 weken van het jaar, online zichtbaar te zijn.